My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107551

Servicesamordnare till Sorma!

Är du tekniskt intresserad, lösningsorienterad och redo att ta ansvar i en ledarroll? Hos Sorma, en ledande leverantör av städmaskiner med starkt fokus på miljö och hållbarhet, blir du som Servicesamordnare en nyckelspelare i att säkerställa smidig drift. Du kommer fördela jobb till tekniker, hantera reservdelar och planera utbildningar – allt för att säkerställa bästa service. Om du vill arbeta med marknadsledande teknik och göra skillnad, är detta rollen för dig! Sök idag - Urval sker löpande!

Ansök här

Företag: Sorma Sverige AB

Plats: Solna

Jobbkategori: Teknik

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Rekrytering

Övrigt: Grönt jobb

Om tjänsten

I din roll som Servicesamordnare hos Sorma kommer du att tillhöra ett team med 6 tekniker som är utspridda i Stockholm, Norrköping och Norberg. Din placering kommer att vara i Solna. Du kommer att ansvara för att koordinera och optimera serviceleveranser genom teknisk samordning, administration och kundsupport. Du kommer att sitta med serviceplanering och övervaka att servicar utförs inom de tidsramar som är uppsatta och följa upp att dom gjorts och är korrekta innan vidare behandling. Du kommer att ha den primära kundkontakten och svara på telefonsamtal och e-post från kunder rörande service- och garantiärenden för att säkerställa att ärendena hanteras professionellt och effektivt. Du ansvarar även för kontrollen av serviceordrar för att säkerställa att de är korrekta innan fakturering till kund. Rollen kräver både teknisk kompetens och utmärkta kommunikationsfärdigheter för att säkerställa hög kundnöjdhet och effektiv service.

Arbetsuppgifter

Övriga arbetsuppgifter som kommer att ingå:

  • Reservdelslogistik: Hantera reservdelsbeställningar samt påfyllnad av reservdelar i serviceteknikernas bilar för att säkerställa att teknikerna har de nödvändiga delarna för sitt arbete.
  • Felanmälan: Registrera felanmälningar i arbetsboken som inkommer via e-post och telefon. Du säkerställer att alla felanmälningar dokumenteras och följs upp på ett strukturerat sätt.
  • Arbetsfördelning: Ansvara för att akutjobb i arbetsboken utförs i tid och ha mandat att fördela ut jobben till teknikerna. Du ser till att rätt tekniker är tilldelad rätt jobb baserat på prioritet och kompetens.
  • Utbildningsansvar: Planera och strukturera internutbildningar för tekniker. Du fungerar som utbildningsansvarig och säkerställer att teknikerna har rätt kompetens och är uppdaterade med den senaste kunskapen. Du är även stöd till säljarna i bolaget.
  • Garantiärenden: Hantera garantiärenden och säkerställa att dessa behandlas i enlighet med gällande riktlinjer och avtal.

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet som tekniker eller servicetekniker där du har arbetat med att besöka olika kunder för att utföra service och support direkt på plats så du har en god förståelse för att möta kundens behov i deras miljö.
  • Har tidigare erfarenhet av att leda/coacha personal.
  • Har tidigare erfarenhet från liknande administrativa roller och/eller kundtjänst.
  • Har goda kunskaper i kundservice och teknisk support.
  • Har starka kommunikativa färdigheter på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av att arbeta med serviceorderhanteringssystemet Pyramid och andra relevanta IT-verktyg.

För att lyckas i rollen ser Sorma att du har följande personliga egenskaper: Du är lösningsorienterad med ett starkt fokus på kundnöjdhet och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du är noggrann och trivs i en roll där du får ta ansvar och ta initiativ. Din problemlösningsförmåga är stark, och du hanterar utmaningar proaktivt och strukturerat. Med en hög grad av ansvarskänsla säkerställer du att arbetsuppgifter fullföljs med hög kvalitet, samtidigt som du har ett kundorienterat förhållningssätt och strävar efter att leverera service på en hög nivå. Du har ett starkt engagemang för att ständigt förbättra både ditt team och organisationens processer.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

OBS: På grund av julledighet kan det ta längre tid än vanligt att få återkoppling i processen. Ansvarig rekryterare är tillbaka under vecka 2.

Sorma Sverige AB

Sorma startade år 2007 och har sedan dess utvecklats till en ledande leverantör av städmaskiner med starka varumärken. Huvudkontoret finns i Solna men de har också lokalkontor i Norrköping och Norberg, Sorma har idag 16 personer anställda. I deras värld är miljö och hållbarhet mycket viktigt. Sorma är stolta att kunna erbjuda marknadens bredaste sortiment av städmaskiner och marknadsledande miljöteknik.

Bli direktrekryterad till Sorma Sverige AB

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Sophie Markström eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107551

Ansök här