My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108243

1st line systemtekniker till FinTech bolag

Har du ett brinnande intresse för teknik och finans? Och är dessutom van att jobba i Linuxsystem? Då kan detta vara en ypperlig möjlighet att jobba för ett spännande bolag i en föränderlig bransch.

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: IT

Omfattning: Heltid, långsiktigt

Startdatum: Så snart som möjligt

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vår kund är ett FinTech bolag här i Stockholm som tillhandahåller viktiga system till ett antal börsnoterade bolag i Sverige. Nu ska de bygga upp sin 1st line support som stöttar dels kunderna med sina system men också kollegorna internt med diverse IT problem. Tjänsten utförs från kontoret alla dagar i veckan och tiderna kan variera mellan 7-18 inom teamet.

Ni kommer vara ett litet team bestående av en teamleader, dig och ett gäng med kollegor som stöttar upp vid sidan av sina heltidsstudier. Det är ni som kommer ansvara för driften och supporten av att era kunders system fungerar som de ska.

Tjänsten kommer vara en konsultanställning hos oss på Academic Work men där möjlighet till överrekrytering hos bolaget kan komma att bli aktuellt.

Arbetsuppgifter

  • Löpande hantera extern support av företagets handelssystem med kringsystem samt med för IT Operations verksamhet förenliga arbetsuppgifter enligt direktiv från närmaste chef
  • Mjukvaruhantering (installera och uppgradera/uppdatera mjukvara)
  • Vara behjälplig med felsökning av och i handelssystemet och dess kring system
  • Interna arbetsuppgifter kan introduceras senare
  • Koordinera första linjens support

Vi söker dig som

  • Kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet
  • Erfarenhet av kundsupport/helpdesk inom IT i minst ett år
  • Kunskaper inom ITIL-processflöde (ärendehantering meriterande)
  • Kunskaper inom Linux (Debian)
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet inom scripting eller programmering (PHP, Python, BASH)
  • Kunskaper inom SQL (MySQL, PostgreSQL)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Lösningsorienterad
  • Samarbetsvillig
  • Ansvarstagande
  • Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Nils Norgren eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108243

Ansök här