My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108366

Change Management Consultant till Husqvarna

Husqvarna

Detta är en unik möjlighet att bidra till ett omfattande IT-implementeringsprogram och att spela en viktig roll i kommunikationen som driver positiv förändring i organisationen. Om du är noggrann, trivs i en samarbetsinriktad miljö och har ett starkt intresse för kommunikation, vill vi gärna höra från dig!

Ansök här

Företag: Husqvarna

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Marketing / Information / Media

Omfattning: Heltid

Startdatum: 2025-01-13

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Communication Support är en del av Change Management-teamet inom NextGen PLM-programmet och arbetar nära programmets kommunikationschef för att planera och samordna alla kommunikationsaktiviteter. Arbetet omfattar både intern kommunikation inom programmet och extern kommunikation gentemot koncernens olika affärsintressenter för varje steg av utrullningen.

I denna roll ger du administrativt stöd för att hålla en sammanhängande kommunikationsstrategi genom hela programmet. Du säkerställer samordning med GIS-kommunikation, divisionskommunikation och övriga gruppers kommunikation och hanterar övergripande planer, aktivitetskalendrar och genomförande.

Vi söker dig som arbetar strukturerat och vill bidra till effektiv och tydlig informationsspridning till olika intressenter och inom programmet. Uppdraget löper inledningsvis till 2025-06-30.

Arbetsuppgifter

  • Stöd vid produktion och genomförande av interna kommunikationsaktiviteter inom programmet, t.ex. månatliga nyhetsbrev, Townhalls och andra programövergripande forum för intressenter
  • Stöd vid utvecklingen av kommunikationsplanen för den stegvisa utrullningen av NextGen PLM-lösningen inom de olika divisionerna
  • Stöd vid skapande och underhåll av kommunikationsmaterial, inklusive presentationer, SharePoint-sida samt utformning av nyheter, nyhetsbrev, artiklar och annat innehåll enligt kommunikationsplanen

Vi söker dig som

  • Har 1-3 års erfarenhet av administrativa stödjande roller, gärna inom kommunikation
  • Har stark administrativ kompetens
  • Har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet(Word, Excel, PowerPoint), Adobe Creative Suite, Sharepoint
  • Har mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt med fokus på noggrannhet och detaljprecision, då det används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Utbildning inom kommunikation
  • Erfarenhet av it-implementering eller digitala transformationsprojekt
  • Grundläggande kunskaper om IT-system och terminologier
  • Allmän erfarenhet av innehållsproduktion samt fotografering, filmning och redigering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Mycket strukturerad och förmåga att hantera flera uppgifter och deadlines samtidigt
  • Stark tidsplaneringsförmåga och känsla för detaljer
  • En lagspelare med en "can do"-attityd
  • Proaktiv problemlösningsförmåga och positiv inställning

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lina Matzewska eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108366

Ansök här