My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15110064

Customer Service Coordinator till Recycling & Waste - Part of NG Group

Som Customer Service Coordinator får du en nyckelroll i att hjälpa kunder att hitta optimala lösningar för återvinning och hantering av sitt avfall. Med ledord som nyfikenhet, ansvar, integritet och respekt stärker ni varandra som team och arbetar tillsammans för att leverera högsta service. Är du redo att bli en del av Recycling & Waste's resa mot en mer hållbar värld? Välkommen med ansökan idag!

Ansök här

Plats: Kumla

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid, föräldravikariat tom 31/1 2026

Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Rekrytering

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Recycling & Waste söker nu en kollega till sitt Customer Service-team för ett föräldravikariat tom 31/1 2026. Här kommer du arbeta med frågor inom material, avfall och återvinning där du får utmana din problemlösningsförmåga. Du kommer ha daglig kundkontakt och ges möjlighet att bygga långsiktiga och starka kundrelationer.

Hos Recycling & Waste blir du en del av ett engagerat team med 15 kollegor där samarbete står i fokus. Tillsammans skapar ni en inspirerande och utvecklande arbetsplats. Här uppmuntras ni att vara delaktiga, dela era åsikter och bidra med nya idéer för att förbättra arbetsmetoder och skapa en ännu bättre arbetsmiljö. Ni når era mål genom en kultur som präglas av öppenhet, samarbete och ömsesidigt förtroende.

Du erbjuds

  • Möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll med stöd i teamets trygga gemenskap
  • Möjlighet att delvis arbeta hemifrån

Arbetsuppgifter

  • Daglig kontakt med kunder via telefon och e-post
  • Göra inbokningar av avfallsleveranser och transporter
  • Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamheten
  • Möjlighet att ansvara för avtalskunder och arbeta med deklarationshantering

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av administration och är van vid att använda affärssystem
  • Har fallenhet för service och drivs av att arbeta med ”kunden i fokus”
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då båda språken är centrala i rollen

Det är meriterande om du

  • Har en naturvetenskaplig utbildning med fokus på kemi, miljö eller hållbarhet, alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet
  • Har arbetat inom avfall- och återvinningsbranschen och/eller logistikbranschen, med erfarenhet av farligt avfallstransporter (ADR)
  • Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Erika Örneus eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ore02@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15110064

Ansök här