My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109782

Ekonomiansvarig till VM-Trailer i Härryda!

VM-Trailer Aktiebolag

Vill du ta ansvar för hela företagets ekonomi och vara en nyckelperson i bolaget? Vi söker en Ekonomiansvarig som ska leda och utveckla VM-Trailers ekonomifunktion, samt säkerställa att alla ekonomiska processer och rutiner är effektiva och korrekta. Ansök redan idag då urval sker löpande!

Ansök här

Företag: VM-Trailer Aktiebolag

Plats: Härryda

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, 100%

Startdatum: Maj eller enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

VM Trailer AB tillverkar och levererar trailers, släp, kärror, dragbilspåbyggnader samt diverse specialpåbyggnationer. Företaget har anor sedan 40-talet och har sedan starten 1989 ständigt utvecklat organisationen och produkterna. VM Trailer är idag en av Europas ledande tillverkare av transportfordon och kan idag erbjuda det i särklass bredaste utbudet av standard- och specialsläp för i stort sett samtliga transportbehov.

I rollen som ekonomiansvarig hos VM-Trailer får du en central position i deras ekonomiteam som består totalt av 2 personer. Detta är en bred roll där du får leda och utveckla ekonomifunktionen på bolaget, samt säkerställa att alla ekonomiska processer och rutiner är effektiva och korrekta. Det övergripande ansvaret för ekonomin och redovisningen inkluderar ett tätt samarbete med bolagets VD.

Du erbjuds

  • Att vara en del av en familjär organisation
  • En central roll med stort ansvar
  • Arbetstid: måndag till torsdag kl. 08:00–16:45, samt fredag 08:00- 15:30

Arbetsuppgifter

  • Löpande bokföring
  • Årsredovisning
  • Finansiella rapporter
  • Fakturering
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Betalningar
  • Löner för ca 50 medarbetare
  • Skatt och moms
  • Telefonväxel
  • Övrigt förekommande kontorsuppgifter

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av liknande uppgifter under ett par år, gärna inom små och/eller medelstora bolag
  • Har god kännedom om affärssystem
  • God kännedom om lönehantering
  • Innehar körkort B

Det är meriterande om du har

  • En relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller liknande
  • Erfarenhet av affärssystemet Winbas
  • Erfarenhet av lönesystemet Kontek

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Flexibel
  • Ansvarsfull
  • Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

VM-Trailer Aktiebolag

Läs mer om VM-Trailer här!

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Kamila Svanberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109782

Ansök här