My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108179

Ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag

Vi söker nu en ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag på cirka 50% som vill stärka vår kunds ekonomiteam och bidra till deras fortsatta utveckling. Är du ekonomi-student? Ta chansen att kombinera dina studier med värdefull praktisk erfarenhet inom området!

Ansök här

Plats: Krokslätts Fabriker

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Deltid, 50%

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vi söker nu en ekonomiassistent för ett deltidsuppdrag på cirka 50% som vill stärka kunds ekonomiteam. Du får möjlighet att arbeta i en organisation där du kan bidra med din kompetens och skaffa dig erfarenhet på vägen. Tjänsten är placerad i nyrenoverade och trevliga lokaler i Krokslätts Fabriker, med ett team som präglas av dynamik och engagemang på cirka 30 personer.

Som ekonomiassistent kommer du att ha en central roll i ekonomiteamet och bidra till att säkerställa att de ekonomiska processerna är smidiga, effektiva och av hög kvalitet. Uppdraget sträcker sig initialt 3 månader, med möjligheter till förlängning och startdatum är mitten av november. Vi ser gärna att du kan arbeta några timmar om dagen, främst på förmiddagarna. Men det går även att fördela arbetspass över 2-3 heldagar eller 5 halvdagar per vecka, beroende på vad som passar bäst.

Arbetsuppgifter

  • Leverantörsreskontra - Tolka och bokföra fakturor samt hantera avvikelser och fakturaflödet, inklusive arkivering. Matcha inköpsorder mot inköpsfakturor samt bokföra matchningar av inleveranser. Hantera leverantörsutbetalningar.
  • Kundreskontra - Bokföra kundinbetalningar. Skicka påminnelser och följa upp betalningar.
  • Övrigt- Svara på mail i avdelningens inkorgar . Vara behjälplig vid bokslut samt utföra övriga uppgifter som förekommer på ekonomiavdelningen.

Vi söker dig som

  • Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
  • Behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna
  • Har god dator- och systemvana
  • Är tillgänglig att börja jobba omgående
  • Har tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter

Det är meriterande

  • Erfarenhet av Microsoft Business Central eller Visma

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lina Matzewska eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108179

Ansök här