My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107875

Ekonomiassistent på 80%

Har du tidigare erfarenhet av bokföring och hantering av leverantörsfakturor? Är du en självgående person med förmågan att organisera och strukturera ditt arbete effektivt och hålla koll på deadlines? Kan du även analysera ekonomisk data och dra relevanta slutsatser och har intresse av att assistera vid månads- och årsbokslut? Vi söker nu en driven och noggrann ekonomiassistent som vill vara en nyckelspelare i deras team. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök här

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående / enl. överenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Som ekonomiassistent kommer du att hantera kund- och leverantörsreskontra, delta i månads- och årsbokslut, samt vara en nyckelperson för olika administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen. Din erfarenhet av ekonomiprocesser, noggrannhet och vana att arbeta strukturerat kommer att vara avgörande för att säkerställa att verksamheten fungerar smidigt. Möjlighet till visst distansarbete finns, men de flesta arbetsdagarna spenderas på kontoret i Göteborg.

Du erbjuds

  • En bra möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi
  • Att arbeta brett inom ekonomiområdet och få meriterande erfarenhet
  • Att få vara en del av en förändringsresa med möjlighet att påverka ditt arbete

Arbetsuppgifter

  • Sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
  • Ansvara för administrationen vid månads- och årsbokslut
  • Vara delaktig vid löneadministration
  • Utföra övrigt administrativt arbete på ekonomiavdelningen såsom bokföring
  • Vidare kan arbetsuppgifterna innefatta löpande kontakt med leverantörer och interna avdelningar för att säkerställa smidiga processer och korrekt hantering av ekonomiska transaktioner

Vi söker dig som

  • Har minst gymnasial ekonomiutbildning
  • Har minst 3 års erfarenhet av att sköta hanteringen av kund - och leverantörsreskontra
  • Har vana att utföra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
  • Erfarenhet av bokföringssystem och ekonomiprogram
  • Erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-program, särskilt Excel
  • Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
  • En god förståelse för ekonomiska processer och förmågan att arbeta noggrant och strukturerat

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Självgående
  • Samarbetsvillig
  • Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Filiph Fagerlund eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107875

Ansök här