My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109680

Ekonomiassistent på deltid till myndighet i centrala Karlstad!

Ta chansen att få värdefull erfarenhet innan examen hos statlig myndighet! Känner du igen dig i att vara ansvarstagande med stort intresse att lära nytt och få hjälpa till? Tveka inte att söka tjänsten direkt, vi tar ner annonsen när vi hittat rätt kandidat.

Ansök här

Plats: Centrala Karlstad

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Deltid

Startdatum: I början av mars

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Studerar du ekonomi och vill ha ett riktigt meriterande arbete att sätta på CV:t inför framtida examen? I så fall är detta perfekt. Vår kund är en statlig myndighet i Karlstad som nu söker en ekonomiassistent som kan tänka sig att arbeta några dagar per vecka. Du kommer starta i mars och arbetet löper på tills arbetsuppgifterna är färdigställda, men vi räknar med att det pågår fram till cirka juni/juli. Rollen erbjuder arbetsuppgifter främst inom områdena e-handel, stöd inom projektredovisning samt kundreskontra. Du kommer få stöttning från duktiga och trevliga medarbetare som starkt uppskattar den hjälp du kommer bidra med.

Du erbjuds

  • Tjänsten är på uppdrag genom Academic Work, så du kommer vara anställd av oss vilket innebär att du knyter kontakter både hos myndigheten samt hos Academic Work
  • Under uppdraget kommer du ha en stöttande konsultchef som följer upp att arbetet löper på som förväntat
  • Ett otroligt meriterande arbete inför examen

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du bland annat få arbeta med

  • Sätta upp beställningsavtal i Visma
  • Stötta i arbetet med projektredovisning
  • Arbeta mot e-handel
  • Hantera fakturor och påminnelser
  • Arbete med kundreskontra

Vi söker dig som

  • Läser en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi
  • Har ett stort intresse för ekonomi
  • Är tillgänglig att arbeta på plats på kontoret i centrala Karlstad cirka 3 dagar per vecka
  • Talar och skriver flytande på svenska

Det är meriterande om du har

  • Arbetat med liknande arbete tidigare
  • Arbetat inom service tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Madeleine Blom eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på kar01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109680

Ansök här