Är du en noggrann, strukturerad och prestigelös person med något års erfarenhet av ekonomiska flöden och kundkontakt? Vi söker en ekonomiassistent för att ta över en viktig roll inom betalningshantering på centralt belägen adress i Stockholms innerstad med start 25 oktober. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och som första steg i rekryteringsprocessen kommer du genomföra ett personlighets- och logiktest.
Plats: Sveavägen, Stockholm
Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp
Omfattning: Heltid, kontorstider
Startdatum: 25 oktober
Typ av uppdrag: Konsultuppdrag
I denna tjänst kommer du inledningsvis arbeta nära nuvarande ekonomiassistent som går i pension i mitten av december 2024 och som där efter lämnar över ansvaret till dig. Du kommer att gå parallellt med henne fram till dess för att få en grundlig introduktion och möjlighet att tanka på dig all kunskap du behöver. Under denna period förväntas du vara på plats tillsammans med henne på kontoret varje dag och när du har kommit in i rollen finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Du förväntas kunna börja den 25 oktober för att ha möjlighet att vara med på 2 månadsbryt innan din kollega avslutar sin tjänst.
Du erbjuds
I den här rollen är ditt huvudansvar att hantera betalningsflöden. Du kommer granska alla inbetalningar till företaget på daglig basis, både internationella och inhemska betalningar samtidigt som du hantera betalningar via olika bankgironummer och matcha stora filer med inbetalningar från andra företag.
En stor del av din roll handlar om att utreda felinbetalningar och reda ut skillnader samt se till att de vanligaste felen rättas till där du kan komma att ringa upp kunder för att guida dem till att göra korrekta betalningar. Vid månadsskiften kan din arbetsbelastning öka något då undersökningar och rapportering kring felaktiga betalningar toppar.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.
Läs mer om vårt konsulterbjudande härMaya Westerberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107708