My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108624

Ekonomiassistent till bolag i centrala Stockholm!

Är du en noggrann och strukturerad ekonomiassistent som trivs i en prestigelös miljö? Vill du bli en del av ett familjärt bolag där man hjälper varandra och hugger tag där det behövs? Sök tjänsten idag, urval sker löpande!

Ansök här

Plats: Sankt Eriksgatan

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, varierad arbetstid på 75-100%

Startdatum: Omgående, enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vår kund är ett bygg- och inredningsföretag som erbjuder professionella och skräddarsydda lösningar inom kök, badrum och andra typer av renoveringar. Företaget har i över 20 år fokuserat på att leverera till både privatpersoner, företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Med cirka 40 anställda och en stark företagskultur präglad av prestigelöshet och hjälpsamhet, erbjuder de en trygg och stöttande arbetsmiljö med kontor centralt på St Eriksgatan.

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära bolagets ekonomiansvariga och ta hand om löpande ekonomisk arbete. Vi söker dig som har några års vana av liknande uppgifter med en flexibel inställning där du gärna hugger tag i det som behövs. Du kommer vara en viktig del av teamet och det ges mycket god möjlighet att ta på sig mer ansvar i rollen för rätt person. Tjänsten är långsiktigt på heltid med början på 75 % med god möjlighet till överrekrytering.

Du erbjuds

  • En bred ekonomiroll där du får goda möjligheter att ta ansvar och utvecklas
  • En långsiktig tjänst med god möjlighet till en anställning hos företaget

Arbetsuppgifter

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Bokföring av in- och utbetalningar
  • Faktura- och kvittohantering
  • Kontoavstämningar
  • Diverse administration
  • Övriga arbetsuppgifter på kontoret där stöttning behövs

Vi söker dig som

  • Har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Har goda kunskaper i ekonomisystem, gärna i Visma och Fortnox
  • Har flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av projektprogrammer Next Project.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Noggrann
  • Strukturerad
  • Flexibel och positiv
  • En lagspelare

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Molly Rytter eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108624

Ansök här