My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108323

Ekonomiassistent till internationellt bolag

Vi söker dig som studerar ekonomi på universitet eller högskola och är i början av dina studier till rollen som ekonomiassistent till vår kund. Är du en noggrann, strukturerad och hjälpsam person är denna roll för dig. Välkommen in med din ansökan!

Ansök här

Plats: Stockholm City

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Deltid, 2 pass i veckan

Startdatum: Omgående, långsiktigt konsultuppdrag

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vår kund är ett globalt finans- och teknikföretag ingår i Europas största börs. Bolaget har en rad banbrytande digitala verktyg, designade av juridiska experter, för att hjälpa företag att lättare möta de växande kraven från europeiska efterlevnadslagar och företagsbestämmelser. Bolaget är i stark tillväxtfas och har siktet inställt på utveckling och en spännande framtid

I rollen som ekonomiassistent kommer du, tillsammans med en till kollega, primärt jobba med fakturahantering på vår kunds kontor i centrala Stockholm. Du kommer att sitta i öppet landskap tillsammans med 10 kompetenta medarbetare. Bolaget har en inkluderande och välkomnande arbetskultur som värdesätter transparens och positivitet. Du kommer i början av uppdraget få en tydlig introduktion om bolaget och uppgifterna. Sedan förväntas du vara självgående men med stöttning från närmsta kollegan och övriga medarbetare internt.

Du erbjuds ett långsiktigt deltidsjobb på sidan av dina studier!

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du att supportera och stötta ekonomiansvarig. Du kommer även att hjälpa till under månadsbokslut. Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara

  • Fakturahantering och kreditering
  • Vara kontaktperson mot ägarna genom att svara på frågor och ändringar kring ekonomi
  • Mejlhantering och ad hoc uppgifter

Vi söker dig som

  • Studerar ekonomi på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar på dina studier
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • God system- och datavana

Det är meriterande om du har

  • Tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller liknande som bedöms relevant
  • Har tidigare kunskap och/eller erfarenhet i ERP-system, specifikt Microsoft Dynamics

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Målmedveten
  • Social
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Julia Cenner eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108323

Ansök här