My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109869

Ekonomiassistent till JOBmeal i Umeå

JOBmeal AB

Har du en administrativ ådra och intresse av ekonomi? På JOBmeal i Umeå blir du en del av ett mindre team där du får ta egna beslut, stort ansvar och jobbar mot givna deadlines. Perfekt för dig som vill få en fot in på en ekonomiavdelning och bli en del av ett engagerat team som ställer upp för varandra. Urval sker löpande så ansök redan idag.

Ansök här

Företag: JOBmeal AB

Plats: Teg, Umeå

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: 15 mars

Typ av uppdrag: Rekrytering

Om tjänsten

Vi söker nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent på JOBmeal. Ekonomiteamet består idag av fem personer, två personer på vårt huvudkontor i Stockholm och tre personer på vårt lokala kontor i Umeå. Då en i teamet kommer gå i pension söker vi ny person till den tjänsten. Tjänsten är på plats i Umeå där det arbetar ett tjugotal kollegor. Du kommer i ditt arbete även ha kontakt med övriga 25 kontor runt om i landet. Teamet idag har en fin sammanhållning och ställer upp för varandra och väntar på att välkomna en ny kollega till teamet.

Du erbjuds

  • En långsiktig tjänst där du blir direktrekryterad till JOBmeal
  • Att bli en del av en litet team där du får stort ansvar och möjlighet att utvecklas på en ekonomiavdelning

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer innebära arbete med ekonomirelaterade och administrativa arbetsuppgifter.

Du kommer bland annat att:

  • Ha helhetsansvar för bolagets P2P-process, från att lägga upp en leverantör till betalning av leverantörsfakturor.
  • Underhålla leverantörs- och attestregister
  • Hantera in- och utbetalningar.
  • Delta i externtrevisioner och olika projekt, samt delta i förbättringsarbete inom teamets områden.
  • Vara en backup för övriga funktioner inom redovisningsavdelningen.

Vi söker dig som

  • Har grundläggande kunskaper i bokföring
  • Kommunicerar väl i tal och skrift på svenska och engelska då båda språken används i kommunikation internt och externt.
  • Har grundläggande kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper i denna process.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Noggrann
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

JOBmeal AB

Hos JOBmeal har kärnan i verksamheten alltid varit kaffe och de vill att alla arbetsplatser ska kunna servera gott kaffe på fikarasten. Därför säljer och hyr de ut kaffeautomater med tillbehör till olika företag. De erbjuder olika typer av serviceavtal kopplat till maskinerna och har servicetekniker som sköter underhållet av maskinerna på plats hos sina kunder. Läs mer här.

Bli direktrekryterad till JOBmeal AB

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Malin Dahlberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ume03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109869

Ansök här