My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108668

Ekonomiassistent till välkänt telecom bolag!

Är du passionerad för siffror och noggrannhet? Vi söker en ekonomiassistent med erfarenhet till vår kunds finansiella verksamhet. Om du trivs i en strukturerad och dynamisk miljö, är denna roll perfekt för dig!

Ansök här

Plats: Kista

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, 50% (se mer info längre ned)

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vi söker en ekonomiassistent som kommer att spela en central roll i vår kunds finansiella verksamhet. Du kommer att säkerställa korrekta register och effektiva processer som driver verksamheten framåt. Om du trivs i en strukturerad och dynamisk miljö och har en talang för problemlösning, är denna roll perfekt för dig!

Rollen är på 50% och du kommer behöva arbeta de fem första dagarna varje månad samt fem dagar i mitten av varje månad för att genomföra dina arbetsuppgifter. Under dessa dagar krävs det att du kan vara tillgänglig 8h/dag för att möta de deadlines som är satta av bolaget. I början av uppdraget ser vi att du behöver arbeta på plats för att med tiden kunna vara mer flexibel när du är trygg med dina arbetsuppgifter.

Du kommer jobba som konsult via oss på Academic Work under hela uppdragsperioden som är omgående till slutet av oktober 2025.

Arbetsuppgifter

  • Hantera finansiella processer och datauttag för korrekt rapportering
  • Bokföra periodiseringar och hantera kund- och leverantörsfakturor
  • Förbereda avstämningsrapporter och hantera tvister
  • Verifiera faktureringsdata och upprätthålla korrekta register
  • Övervaka utestående kundfordringar
  • Samarbeta med interna avdelningar för att lösa faktureringsproblem

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet av bokföring och är kunnig i redovisningsflödet
  • Har en examen/eller är eftergymnasial student inom ekonomi (sista året)
  • Har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper i excel

Det är meriterande om du har

  • Har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
  • Tidigare erfarenhet av finansiella processer i en B2B- eller grossistmiljö

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Noggrann
  • Ansvarstagande
  • Målinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Philippa Backman eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108668

Ansök här