My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109072

Finance Solution Specialist

Mediq Sverige

Är du redo att ta dig an en ny utmaning hos ett internationellt medicintekniskt företag? Mediq söker nu en Finance Solutions Specialist till sitt kontor i Kungsbacka. Missa inte möjligheten att bli en del av ett dynamiska team – skicka din ansök redan idag!

Ansök här

Företag: Mediq Sverige

Plats: Kungsbacka

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Efter överenskommelse, helst januari

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Mediq är ett ledande internationellt medicintekniskt företag med en stark närvaro i Sverige. De levererar innovativa och pålitliga lösningar inom hälso- och sjukvårdssektorn och arbetar kontinuerligt med att förbättra patientvården. Företaget har en bred portfölj av produkter, allt från medicinsk utrustning och förbrukningsvaror till avancerade lösningar för läkemedelsdistribution. Mediq är inte bara en leverantör av produkter och tjänster, de är en partner som arbetar tillsammans med sina kunder för att utveckla skräddarsydda lösningar som passar deras unika behov och utmaningar.

Finance Solution Specialist är en del av en dynamisk grupp som ansvarar för det löpande stödet och utvecklingen av det nordiska ERP-systemet för Sverige, Finland, Norge, Danmark, Baltikum och Storbritannien. Rollen innebär att arbeta med interna kunder gällande IFS-lösningen och befintliga arbetsprocessfrågor, samt utveckla nya processinitiativ inom främst finansområdet och relaterade processer. Dessutom är rollen ansvarig för konfigurationsaspekterna av IFS inom specialistområdet. Allt projektarbete och dokumentation sker huvudsakligen på engelska.

Du erbjuds

  • En spännande möjlighet att utvecklas som Finance Solutions Specialist inom en ledande organisation i medicinteknik
  • En professionell arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling
  • En dedikerad konsultchef som erbjuder coaching, professionell utveckling och stöd framåt som karriärpartner

Vi söker dig som

  • Har en universitetsutbildning inom området ekonomi eller motsvarande
  • Har kunskap och erfarenhet av alla grundläggande finansiella affärsprocesser: GL, AP, AR, och FA. Det vill säga bokföring, leverantörsreskontra och kundreskontra
  • Har kunskap och erfarenhet inom budgetering, prognostisering och finansiell rapportering
  • Har arbetslivserfarenhet av ERP-system, t.ex. IFS, MS Dynamics, SAP
  • Obehindrat kan kommunicera, i tal och skrift, på svenska och engelska, då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av IFS Applications
  • Kunskap och erfarenhet inom projektredovisning, skattehantering, treasury och riskhantering, samt likviditets- och bankhantering
  • Erfarenhet av att arbeta med finans inom en multinationell organisationsstruktur
  • Förståelse och erfarenhet av databaser (Oracle) och programmeringsspråk (PL/SQL)
  • Projektledningsmetodik
  • Förmåga att använda datamodelleringsverktyg och utveckla lösningar på företagsnivå

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Problemlösande
  • Kommunikativ
  • Samarbetsorienterad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lina Matzewska eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109072

Ansök här