My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107939

Hyresadministratör till Peab AB

Vi söker nu för Peabs räkning en Hyresadministratör för ett konsultuppdrag om 6 månader med god chans till överrekrytering. Har du tidigare erfarenhet av hyresadministration kan detta vara rollen för dig. Ansök idag då vi tillämpar löpande urval!

Ansök här

Företag: Peab AB

Plats: Stockholm

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, 6 månader med god chans till överrekrytering

Startdatum: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vi söker nu en erfaren hyresadministratör som gillar att arbeta självständigt, äga sina frågor och har ordning och reda. Som hyresadministratör på Peab AB inom affärsområdet projektutveckling kommer du att ingå i ett team med ca. 15 medarbetare som består av redovisningsekonomer, chefer och formaliaansvarig. I teamet finns en gedigen kunskap och erfarenhet inom redovisning. Du kommer arbeta nära redovisningsekonomer, fastighetsförvaltare och controller.

Om verksamheten:

Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Du erbjuds:

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.

Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

  • Hyresavisering. Kvartals-, månads-, vakans- och ströavisering
  • Kontraktsläsning. Läsa och tolka avtal
  • Besvara på löpande frågor från hyresgästerna kopplat till avisering
  • Vara delaktig i processen vid köp och försäljningar samt uppstart av bolag/fastigheter
  • Fastighetsmoms
  • Vara behjälplig med material och frågor kopplade till hyresadministrationen

Vi söker dig som

Du är högskoleutbildad inom ekonomi eller juridik alternativt har förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Har minst 3 års erfarenhet av hyresadministration

System som används idag är Unit4 Property Management, vilket är meriterande om du arbetat i.

Du som person är framförallt kommunikativ och flexibel samt så har du förmågan att kunna se till detaljer lika lätt som helheten. Du gillar att ha kvalitet och service i fokus. Du är drivande och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar och där du hela tiden arbetar för att säkerställa att du driver dina arbetsuppgifter i mål. Vidare stöttar du och delar med dig av dina kunskaper till kollegorna på avdelningen där samarbete är en grundpelare i det du gör. Det gör att du är bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbetet, där du med en prestigelös inställning inte är rädd för att hugga i där det behövs.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Peab AB

Läs mer om Peab här.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Emma Nydén eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107939

Ansök här