My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109416

Inköpare till företag inom servicebranschen!

Vi söker nu en erfaren Inköpare till ett uppdrag hos ett globalt företag som är ledande inom service och supporttjänster. Här får du möjlighet att bidra till innovativa lösningar inom bland annat facilitetsservice, måltidstjänster och arbetsmiljöförbättringar.

Det här uppdraget är en fantastisk chans för dig som vill bredda din erfarenhet och få värdefulla meriter på ditt CV.

Ansök här

Plats: Solna

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, Januari - Februari

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Företaget en ledande aktör inom deras område och ständigt fokuserade på att skapa värde för deras kunder genom hållbara och kostnadseffektiva lösningar.

Som inköpare blir du en viktig del av ett dynamiskt och framåtblickande företag. Rollen erbjuder ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom inköp, vilket ger dig möjligheten att utvecklas både professionellt och personligt.

Som en del av deras team får du samarbeta med kollegor från olika avdelningar och bygga starka relationer med leverantörer. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill bidra till företagets framgång samtidigt som du själv växer i din yrkesroll.

Du erbjuds

  • En meriterande erfarenhet på CV
  • En dynamisk arbetsmiljö med fokus på innovation och hållbarhet
  • Ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom inköp

Arbetsuppgifter

  • Lägga in saknade avtal i avtalshanteringssystem (Arcus SCM)
  • Genomföra inköp av produkter och tjänster enligt företagets behov och strategier.
  • Kontakt med leverantörer
  • Gå igenom fysiska avtal och sortera dessa efter vilka som är giltiga och inte.

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med inköp
  • Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant inriktning, exempelvis ekonomi, logistik och/eller inköp.
  • Har goda kunskaper i Officepaketet.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Har goda Office paketet kunskaper, då man tex kommer använda excel

Det är meriterande om du har

  • Har tidigare erfarenhet inom SAP.
  • Har god teknisk kunskap och intresse
  • Har intresse för hela kedjan i ett tillverkande företag, från offert till leverans

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Stresstolerant
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Karin Bergman eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109416

Ansök här