My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108106

Inköpsassistent på deltid till svenskt rederi- och marint ingenjörsföretag

Är du noggrann, strukturerad och intresserad av att lära dig mer om inköp i den internationella sjöfartsindustrin? Vi söker dig som är student och vill ha ett flexibelt deltidsjobb vid sidan av studierna. Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök här

Plats: Södra Station, Stockholm

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Deltid, 2 halvdagar i veckan

Startdatum: Omgående, 3 månaders konsultuppdrag

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vår kund är ett svenskt rederi- och marint ingenjörsföretag som specialiserar sig på hållbara sjöfartslösningar. Företaget fokuserar på design, konstruktion och drift av miljövänliga fartyg samt utveckling av teknologier som minskar bränsleförbrukning och utsläpp.

Som inköpsassistent hos vår kund kommer du att arbeta deltid, två halvdagar i veckan, med att hantera och matcha fakturor kopplade till företagets internationella fartygsflotta. Teamet består av kompetenta och erfarna kollegor som värdesätter gott samarbete och positivitet.

Du erbjuds Ett meriterande och utvecklande deltidsjobb i en spännande och dynamisk bransch!

Arbetsuppgifter

  • Hantera fakturor för fartyg runt om i världen
  • Säkerställa att fakturor och inköpsordrar matchar, samt identifiera och hantera eventuella avvikelser som exempelvis fraktkostnader eller delbetalningar
  • Samarbeta med teamet och stötta under perioder med hög belastning, exempelvis inför månadsskiften

Vi söker dig som

  • Studerar ekonomi eller inköp på universitet eller yrkeshögskola
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det används i tjänsten
  • Har god system- och datavana

Det är meriterande om du har

  • Tidigare relevant arbetslivserfarenhet inom service eller liknande arbetsuppgifter
  • Tidigare kunskap i Agresso
  • Tidigare kunskap i order- och/eller ärendehanteringsystsmet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Stresstolerant
  • Social
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Julia Cenner eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108106

Ansök här