My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109727

Inside Sales Coordinator på heltid

Vill du arbeta i en nyckelroll där du blir spindeln i nätet och ansvarar för att säkerställa att våra kunder får rätt produkter i rätt tid? Då är denna roll rätt för dig! Läs mer nedan och ansök redan idag, då start är omgående.

Ansök här

Plats: Solna

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, 40h/v

Startdatum: Februari

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vi söker för Proacts räkning en Inside Sales Coordinator. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig initialt sex månader med möjlighet till förlängning.

Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Proact är ett IT-tjänsteföretag som grundades i Sverige 1994 och är specialiserat på lagring, backup och multicloud-lösningar. Företaget är verksamt i 12 länder och har över 1200 anställda, varav cirka 175 i Sverige. Proact erbjuder lösningar som hjälper organisationer att lagra, ansluta, skydda och skapa affärsvärde genom data. Företaget präglas av en hjälpsam företagskultur, god arbetsmiljö och nära samarbete mellan anställda.

Arbetsuppgifter

Som Inside Sales Coordinator kommer du att arbeta nära våra säljare och ta hand om den administrativa biten för sålda produkter. Här tillges du en dynamisk arbetsmiljö där du får vara en viktig del av ett team som tar eget ansvar och kommunicerar öppet. I denna roll har du möjlighet att utvecklas inom administration, ekonomi och IT, samtidigt som du får vara med och bidra till företagets framgång. Du kommer bland annat att:

  • Ta emot och bearbeta orderdata från våra säljare och säkerställa att all information stämmer (kundpriser, leveransinfo, dokumentation) innan den läggs in i vårt ekonomisystem Navision
  • Följa upp leveransdatum och hålla säljarna uppdaterade om status
  • Fakturera kunder och attesterar leverantörsfakturor, samt säkerställa att fakturorna stämmer med systemet
  • Vara en problemlösare och kontrollfunktion som säkerställer att all information är korrekt och att eventuella avvikelser kommuniceras
  • Arbeta i ett stundtals högt tempo och vara flexibel för att ta hand om diverse frågor som kan uppstå

Vi söker dig som

  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
  • Har arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
  • Har god data- och systemvana

Det är meriterande om du:

  • Har kunskap i Navision och/eller andra ekonomisystem

Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt för denna roll och söker dig som är:

  • Noggrann
  • Kommunikativ
  • Ansvarstagande

Övrig information:

  • Start: Februari
  • Omfattning: Heltid, 40h/v
  • Uppdrag: Initialt sex månader med möjlighet till förlängning
  • Placering: Frösundavik, Solna

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lizette Wiedel eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109727

Ansök här