My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107953

IT support till spännande uppdrag

Vill du vara en del av en global konsultfirma som formar framtiden? Som Supportkoordinator i Stockholm får du möjlighet att ge teknisk support till medarbetare och lösa spännande utmaningar. Om du är problemlösare med kundfokus och vill arbeta i en internationell miljö, då är detta din chans!

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: IT

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vår kund är en global konsultfirma som hjälper ledande förändringsaktörer att forma framtiden. Med kontor i 65 städer och 40 länder arbetar de nära sina kunder för att nå extraordinära resultat. Vår kund har åtagit sig att investera över 1 miljard dollar i pro bono-tjänster för att stödja organisationer som arbetar med utbildning, rättvisa och miljöutmaningar.

Som Supportkoordinator hos vår kund ger du teknisk support på plats till medarbetare i Stockholm. Du ansvarar för att felsöka och lösa problem med hårdvara och mjukvara, hantera användarkonton, samordna reparationer med externa leverantörer samt testa nya applikationer och uppgraderingar. Du kommer att samarbeta med team i Norden och EMEA, och behöver ha god problemlösningsförmåga och kundfokus.

Arbetsuppgifter

  • Huvudkontakt för IT-problem hos anställda.
  • Hantera ärenden i ServiceNow-systemet.
  • Installera, konfigurera och uppdatera mjukvara och operativsystem.
  • Felsöka och lösa problem på hård- och mjukvara
  • Hantera användarkonton och rättigheter
  • Underhålla en korrekt inventariedatabas och samordna reparationer med leverantörer.
  • Stötta med AV-utrustning (projektorer, videokonferenser)

Vi söker dig som

  • Minst ett års erfarenhet av teknisk support i en företagsmiljö
  • Goda kommunikations- och problemlösningsförmågor
  • Förmåga att arbeta självständigt och i virtuella team

Det är meriterande om du har

Kandidatexamen i datavetenskap, systemvetenskap eller ett närliggande område, eller en likvärdig kombination av utbildning och arbetslivserfarenhet. 2–4 års tidigare erfarenhet inom en företagsmiljö är önskvärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceminded
  • Ansvarstagande
  • God problemlösningsförmåga
  • Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Sabrin Kanone eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107953

Ansök här