My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107991

Kontorssamordnare till Green Cargo i Gävle!

Motiveras du av att ge bästa service och göra det lilla extra? Vill du dessutom arbeta i en koordinerande roll? Då kommer du trivas som kontorssamordnare på Green Cargo! Behovet är omgående och urval sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök här

Företag: Green Cargo AB

Plats: Lötängsgatan 2

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, kontorstider

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Green Cargo är den största järnvägsoperatören för gods i Sverige. De är en hållbar logistikpartner som tillsammans med deras kunder skapar klimatsmarta och kostnadseffektiva transporter. Nu är de redo att välkomna sin nästa kollega som kontorssamordnare. Deras verksamhet i Gävle befinner sig i en stark tillväxtfas vilket innebär att deras gruppchefer behöver avlastas med administrativa arbetsuppgifter för att ha huvudfokus på det operativa arbetet.

Konsultuppdraget beräknas pågå initialt fram till sommaren med eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att agera som stöd till två gruppchefer i det dagliga arbetet och även vid behov till andra chefer. Du arbetar i en föränderlig miljö där du förväntas avlasta i en mängd olika uppgifter i syfte att frigöra tid och möjliggöra att gruppcheferna kan prioritera det operativa arbetet. Du kommer exempelvis:

  • Ta emot leveranser och hantera inköp av kontorsmaterial samt arbetskläder
  • Ansvara för omvårdnad av allmänna utrymmen i verksamheten samt fordon, som exempelvis kan innefatta bokning av besiktning, däckbyte eller service av leasingbilar
  • Planera och strukturera interna utbildningar för medarbetare samt ordna behörigheter i diverse interna system
  • Arbeta med on/offboarding av medarbetare

Vi söker dig som

  • Har tidigare arbetslivserfarenhet inom service, administration eller liknande arbetsuppgifter
  • Pratar och skriver flytande svenska då det krävs i kommunikation med kollegor och kunder
  • Är van vid att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg samt har goda kunskaper i Office-paketet
  • Har B-körkort

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringsprocessen och för att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad - du är en fena på att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt som du har en god planering och struktur i ditt arbetssätt
  • Ansvarstagande - du ser ditt eget ansvar i situationer och kan hantera nya arbetsuppgifter och situationer på ett flexibelt sätt
  • Självgående - du trivs med att driva dina ansvarsområden framåt på ett självständigt sätt

Green Cargo värnar om en säker och trygg arbetsplats. Som en del av rekryteringsprocessen kommer utdrag ur belastningsregistret begäras på slutkandidat innan anställning.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Green Cargo AB

Här kan du läsa mer om hur Green Cargo presenterar sig på sin hemsida.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Ingrid Hammarstrand eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gav01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107991

Ansök här