My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108050

Koordinerande Administratör till stor myndighet!

Har du 1-3 års erfarenhet av verksamhets- och IT-utveckling och vill bli en del av en stor myndighet? För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som administratör!

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

För vår kunds räkning söker vi en administratör/koordinator med 1-3 års erfarenhet inom verksamhets- och IT-utveckling. Rollen är en del av vår kunds virtuella arkitekturstyrning, där du kommer att samordna och administrera viktiga forum och möten samt stötta vår kunds arkitekturledning i deras arbete.

Arkitekturstyrningen är en kritisk del av vår kunds verksamhet, med fokus på att stödja och styra utvecklingen så att vi både gör rätt saker och gör dem på rätt sätt. Som administratör kommer du att spela en nyckelroll i att strukturera och effektivisera vår kunds arbete.

Du erbjuds

Arbetsuppgifter

  • Samordna och administrera ett antal forum/möten inom arkitekturstyrningen.
  • Uppdatera kommunikationssidor.
  • Vara administrativt stöd till arkitekturledningen.
  • Föreslå förbättringar för koordinering och administration av arkitekturarbetet.
  • Ta fram nya/uppdaterade mallar och rutiner för modifierat arbetssätt.
  • Renodla och strukturera samarbetsrum, funktionsbrevlådor och dokumentbibliotek.
  • Samarbeta med arkitekterna för ständiga förbättringar inom arkitekturorganisationen.
  • Etablera rutiner för kommunikation kring arkitektur.
  • Vid behov leda/driva/delta mindre uppdrag.

Vi söker dig som

  • Erfarenhet av administration/projektledning
  • Erfarenhet av Sharepoint
  • Kompetens inom kommunikationsarbete
  • Erfarenhet av verktygsstöd för planering och kommunikation

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av Confluence och Jira
  • Kunskap om IT utveckling/teknisk kunskap
  • Erfarenhet av myndighet med minst 10 000 anställda
  • Erfarenhet av att leda och dokumentera möten

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • God kommunikationsförmåga
  • Lagspelare
  • Drivande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Uppdraget omfattas av säkerhetsskyddslagstiftningen och kan komma att klassas som säkerhetsklassat, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras. Denna process beräknas ta 6–8 veckor från uppdragsstart, men tidsåtgången kan variera.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Alina Finnberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108050

Ansök här