My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109133

Logistikkoordinator inom Kostnadskontroll till Automotive-branschen

Vill du arbeta i en spännande roll där precision och effektivitet möts? Vi söker nu en Logistic Coordinator för ett uppdrag hos en ledande kund inom automotive-branschen. Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av ett team som ligger i framkant inom transport och logistik!

Ansök här

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Lager / Logistik

Omfattning: Heltid

Startdatum: Januari

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Som Logistic Coordinator kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa korrekt fakturering och effektiv hantering av transportkostnader. Rollen är operativ och passar dig som trivs med detaljer och vill utveckla din analytiska förmåga i en dynamisk arbetsmiljö. Detta är en roll där du får arbeta nära både operationella och strategiska team där utvecklingsmöjligheter inom en framtidsorienterad bransch finns.

Uppdraget har start i januari och sträcker sig initialt på cirka ett halvår med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd som konsult där du tillsammans med en dedikerad konsultchef ser till att lägga en plan för din karriär inom logistikens värld.

Du erbjuds

  • Möjlighet till erfarenhet inom logistik i en internationell miljö
  • Chans att bygga på relevant erfarenhet efter relevanta studier

Arbetsuppgifter

  • Kontrollera och verifiera fakturor från transportörer enligt fastställda prislistor.
  • Underhålla och uppdatera en masterlista över sändningar, containrar och associerade transportörer.
  • Säkerställa att information om extra kostnader (t.ex. väntetid) dokumenteras korrekt.
  • Jämföra fakturainformation med masterlistan och prislistorna för att säkerställa överensstämmelse.
  • Hantera och eskalera fakturadispyter vid behov.
  • Godkänna fakturor via SAP för att möjliggöra betalning.
  • Stödja det operativa teamet med analys och datahantering.

Vi söker dig som

  • Är i början av din karriär och har ett öga för detaljer.
  • Har studerat en relevant eftergymnasial utbildning.
  • Har erfarenhet av logistik, ekonomi eller kostnadskontroll.
  • Har god datorvana och känner dig trygg med att arbeta i system som SAP eller Excel.
  • Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt då det krävs i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du har

  • Arbetat inom automotivebranschen sedan tidigare.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Förändringsbenägen
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Jennelie Ekbladh eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109133

Ansök här