Är du en erfaren Linux-tekniker eller NOC-tekniker med ett brinnande intresse för att hantera stora incidenter? Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar? Ett ledande internationellt företag söker nu flera engagerade NOC-tekniker för en varierande roll med skiftarbete. Här får du chansen att arbeta med avancerade IT-system och vara en nyckelspelare i företagets globala IT-krishantering.
Plats: Stockholm
Jobbkategori: IT
Omfattning: Heltid, Skiftarbete
Startdatum: Mars/April
Typ av uppdrag: Konsultuppdrag
Företaget är en internationell grupp med ca 7.000 anställda i Europa. Med en målsättning att vara globalt ledande erbjuder företaget högkvalitativa lösningar för digitala marknadsplatser, tillväxtbolag inom digitala tjänster, samt digitala mediehus. Det svenska kontoret, beläget i centrala Stockholm, har ca. 2000 anställda. Med mediekanaler som når ut till en stor del av Sveriges befolkning dagligen, har den interna IT-leverantören globala åtaganden för hela koncernen. NOC:en består idag av tretton hjälpsamma och stöttande kollegor.
I rollen som NOC-tekniker arbetar du med drift och övervakning av IT-system för interna kunder, både i Sverige och globalt. Du kommer att leda inledningsdelen av den operativa IT-krishanteringen. När du utvecklas vidare kommer du också driva mindre projekt för NOC:s räkning, ta emot eller förbättra dokumentation, och kravställa gentemot interna systemägare. Du kommer även få agera 2nd line support på ärenden som eskaleras från servicedesk. Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT-discipliner, särskilt med klurig problemlösning, sysadmin, opsdev-inriktning.
Arbetspassen skiftar mellan dag, kväll och natt där du arbetar sju dagar följt av sju dagar ledigt. Arbetspassen kan se ut som följande: 7 x 06:00-15:30, 7 x fripass, 7 x 21:00-06:30, 7 x fripass, 7 x 13:00-22:00, 7 x fripass.
Det är meriterande om du har
Vi söker dig som trivs i att arbeta brett inom IT och har viljan att lära dig nya saker. Då du vid incidenter kommer att leda den operativa IT-krishanteringen för en global koncern ser vi att du är självgående och ansvarstagande. Rollen innebär mycket kundkontakt vilket gör att vi ser att du är serviceinriktad och har lätt för att förstå kundens behov ur ett helhetsperspektiv. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, har en god problemlösningsförmåga och tar initiativ till förbättring av processer.
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.
Läs mer om vårt konsulterbjudande härSophia Gyllenhammar eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15110030