My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107890

Operations Coordinator inom energibranschen

Rexel Sverige AB

Vi söker nu en Operations Coordinator till en av världens ledande energiteknikdistributörer. Här blir du en del av organisationen Tjänster & Innovation med primärt fokus på elbilsladdningstjänsten. Vill du vara en del av ett dynamiskt team som driver innovation och hållbarhet i energibranschen? Läs mer nedan och välkommen in med din ansökan!

Ansök här

Företag: Rexel Sverige AB

Plats: Älvsjö

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, 40h/v

Startdatum: November

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

För Rexels räkning söker vi nu en Operations Coordinator på heltid. Uppdraget sträcker sig initialt sex månader med mycket goda chanser till förlängning då ambitionen är långsiktigt. I rollen blir du en del av en familjär organisationskultur med korta beslutsvägar i kombination med en utvecklande och bred roll.

Arbetsuppgifter

I rollen som Operations Coordinator arbetar du inom organisationen Tjänster & Innovation med primärt fokus på elbilsladdningstjänsten. Rollen innefattar många och varierande arbetsuppgifter inom olika områden som bland annat:

  • Ansvara för avtalshantering och fakturering av projekt
  • Driftsättning av tjänst för elbilsladdning i kontakt med fastighetsägare, installatör, säljare och plattformsägare
  • Tätt samarbete med Teknisk försäljning samt Produktorganisation för att stödja försäljning och säkerställa ett attraktivt kunderbjudande
  • Driva plattformen, inkl. felsöka och åtgärda tekniska fel
  • Arbeta med processtöd och ärandehanteringssystem, både internt och mot plattformsägare
  • Säkerställa supportupplevelsen, förbättra supportkedjan och hantera supportforum

Vi söker dig som

  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
  • Har erfarenhet av kundsupport inom B2B, och brinner för kundhantering och kundvård
  • Har god data & systemvana

Det är meriterande om du:

  • Har erfarenhet eller intresse för teknik
  • Har förståelse för ekonomiska flöden och transaktioner
  • Har arbetslivserfarenhet av digitala tjänster

I denna roll värdesätter vi högt dina personliga egenskaper och ditt engagemang för tjänsten samt Rexel som företag. Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett starkt kundfokus. Du är nyfiken, har en stark vilja att lära och tvekar inte att fatta beslut som driver ditt arbete framåt. Du samarbetar väl med andra, har utmärkta kommunikativa färdigheter och trivs i en roll med breda kontaktytor. Du har ett affärsmässigt tänk och förstår hur olika delar av företaget samverkar.

Övrig information

  • Start: November
  • Omfattning: Heltid, 40 h/v
  • Uppdrag: Initialt sex månader och såvida alla parter är nöjda är ambitionen långsiktig
  • Placering: Älvsjö

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Rexel Sverige AB

Rexel är ledande inom förnybar energi och energieffektivisering i Sverige. Vi erbjuder smart teknik för fastigheter och marknadsför lösningar som utvecklar våra kunders verksamheter. Genom effektiv distribution förbättrar vi materialflödet och driver branschen mot ett energieffektivt och fossilfritt Sverige.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lizette Wiedel eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107890

Ansök här