My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107843

Order Specialist till Axis Communications i Lund

Axis Communications Aktiebolag

Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en noggrann och service-minded Order Specialist för att täcka ett föräldravikariat. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval och tjänsten ska tillsättas omgående.

Ansök här

Företag: Axis Communications Aktiebolag

Plats: Lund

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Axis är ett snabbt växande och innovativt IT-företag med globalt fotavtryck. Vår framgång beror till stor del på vår högkvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark. På Axis är våra anställda innovativa, engagerade och energiska, och det är bara början. De är drivkraften bakom företaget och strävar efter att föra det framåt mot målet att bli nummer ett i vår bransch. Som världsledande inom nätverksvideo driver Axis branschen genom att kontinuerligt lansera innovativa nätverksprodukter baserade på en öppen plattform - vilket ger högt värde till våra kunder.

Vad kommer du att göra?

Som Order Specialist inom EMEA (Europe, Middle East & Africa) Order team arbetar du med orders från våra distributörer och övriga partners. Du kommer att arbeta med tvärfunktionella processer för att utveckla och skapa effektivitet inom orderhantering, alltid med kunden i fokus. Du agerar även den främsta kontakten för dina leveranser och andra order-relaterade frågor. Dina huvudsakliga kontakter innefattar Axis partners, säljorganisationen och Axis olika logistikcenter. Du kommer att tillhöra ett team om 5-6 personer som all arbetar inom EMEA, med olika regionala fokus och expertis.

Andra ansvarsområden och uppgifter

  • Ansvara för dina regionala beställningar och agera back-up för resten av teamet vid behov
  • Vårda kundkontakter och hantera deras orders på ett effektivt sätt
  • Bygga och vårda starka relationer med kollegor i orderteamet, distributörer och försäljningsorganisationen
  • Dokumentera och upprätthålla instruktioner och rutiner enligt organisatoriska riktlinjer

Ditt framtida team

Du kommer att vara en del av ett nyligen format EMEA Order Team inom Axis, som tidigare tillhört det Globala Orderteamet. Det vill säga att även om teamet är ny i sin konstellation så omringas du av erfarna kollegor som tidigare arbetat tillsammans i ett större globalt team. Ni kommer tillsammans att rapportera till en chef, som för närvarande håller på att rekryteras in till teamet. Rekryteringen förväntas vara klar inom snar framtid.

Vad kan Axis erbjuda dig?

I utbyte mot ditt engagemang kan Axis erbjuda dig ett jobb i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera produkter och tjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Att arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som främjar professionell och individuell tillväxt. Kom och gå med oss!

Vi söker dig som

  • Du har haft en liknande roll i en internationell miljö eller inom en global organisation
  • Du har erfarenhet av att arbeta ERP-system
  • Du har goda kunskaper i Microsoft Office (Outlook, Word, Excel och PowerPoint)
  • Du är en erfaren kommunikatör med utmärkta kunskaper i både talad och skriven engelska och svenska för att hantera internationella kontakter i en mångkulturell miljö

Det är meriterande om

  • Du har en examen i Företagsekonomi/Supply Chain eller relevant område.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Du är strukturerad, har ett öga för detaljer och måste kunna hålla processer och instruktioner uppdaterade samt har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt på ett strukturerat sätt. Vi ser också att du är en problemlösare med förmågan att hantera ständiga förändringar. Du har förmågan att visa initiativ och ett starkt intresse för att driva förbättringar och effektivisera interna processer relaterade till ditt område på ett strukturerat sätt, alltid med högsta uppmärksamhet på detaljer. Eftersom teamwork är avgörande för Axis tror vi att det är viktigt att du också har förmågan att samarbeta i en tvärfunktionell miljö, bidra till en god teamanda och en stimulerande arbetsatmosfär.

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Lund
  • Arbetstider: 08.00-17.00
  • Om uppdraget: Du blir anställd av Academic Work på ett konsultuppdrag som varar fram till sommaren 2025

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Axis Communications Aktiebolag

Du kan läsa mer om Axis här!

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Josefine Archenholtz eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107843

Ansök här