Är du en driven projektadministratör med erfarenhet av att driva stora projekt? Just nu söker vi motiverade projektadministratör för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Västerås. Om du söker en ny spännande roll med stor utvecklingsmöjlighet, då är detta rätt möjlighet för dig. Skicka in din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval, så vänta inte med att söka!
Plats: Västerås
Jobbkategori: Teknik
Omfattning: Heltid
Startdatum: 1 februari 2025
Typ av uppdrag: Konsultuppdrag
Med möjlighet att vara en del av ett samhällskritiskt uppdrag där du bidrar till utbyggnaden och underhållet av Sveriges transmissionsnät. För att möta samhällets växande energibehov planerar Svenska kraftnät att bygga hela 7000 kilometer nya stamnätsledningar under de kommande 20 åren – en av de största infrastruktursatsningarna i modern tid!
Svenska kraftnäts ledningsprojekt är omfattande, med investeringar som ofta överstiger 1000 MSEK och löper över 7–10 år. För att säkerställa att dessa projekt drivs framgångsrikt förstärker vi nu projektorganisationerna med engagerade och strukturerade projektadministratörer. I rollen som projektadministratör blir du en nyckelspelare i projekten och får arbeta nära projektledningen.
I rollen som projektadministratör avlastar du projektledaren med administrativa sysslor och bidrar därmed till resurseffektivt genomförande av projektet. Rollen innebär stort eget ansvar att självständigt planera och utföra sitt arbete inom de arbetsområden som delegerats av projektledaren. Arbetsuppgifterna kan variera beroende av projektets karaktär och behov med tonvikt inom projektspecifik administration i system och verktyg genom projektets livscykel.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Diarieföra projektets dokumentation
Administration i stödsystem för dokumentation, ekonomi och projektrapportering
Administrera interna och externa möten för projektet inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
Bistå projektledaren med att upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning för projektet.
Diarieföra projektets dokumentation Administration i stödsystem för dokumentation, ekonomi och projektrapportering Administrera interna och externa möten för projektet inklusive ta anteckningar och skriva protokoll. Bistå projektledaren med att upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning för projektet.
Det är meriterande om du har
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.
Läs mer om vårt konsulterbjudande härIda Lundin eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på Vas01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109449