My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108906

Redovisningsekonom – En chans att växa med vår kund!

Är du en självgående redovisningsekonom med några års erfarenhet som vill vara en nyckelspelare i en dynamisk och växande verksamhet? Då har vi jobbet för dig! Sök idag, vi arbetar med löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan.

Ansök här

Plats: Alingsås

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, långsiktigt

Startdatum: December/Januari

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Som redovisningsekonom hos vår kund i Alingsås ansvarar du för hela det ekonomiska flödet för 5–7 kliniker, där du hanterar allt från dagliga bankavstämningar och bokföring till skatter, moms och bokslutsavstämningar – med undantag för löneadministration. Vissa delar är manuella, vilket gör noggrannhet och struktur extra viktigt. Du kommer också att bidra till att effektivisera deras processer och skapa nya rutiner i en spännande tillväxtfas. Här trivs du som tycker att redovisning inte bara är ett jobb, utan också något som kan vara riktigt roligt!

När vill vi att du börjar?

Helst så snart som möjligt, gärna innan årsskiftet eller i januari. De har fullt upp och ser fram emot att ha dig ombord när de startar det nya året.

Du erbjuds

  • Flexibilitet: Du kan arbeta både digitalt och fysiskt, det som passar dig bäst.
  • Långsiktighet: Det finns goda chanser till att på sikt bli en permanent spelare hos vår kund. s
  • Utmaningar och utveckling: Du blir en viktig del av deras spännande resa där de ständigt förbättrar och förändrar.

Vi söker dig som

  • Har några års erfarenhet av bokföring, leverantörsfakturor och avstämningar i bokslut.
  • Har goda systemkunskaper och ett extra intresse för effektivisering och förbättring av processer - arbetet sker i Business Central
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska - krävs i arbetet
  • Är positiv, lösningsorienterad och gillar förändringar – det händer mycket hos kunden!
  • Inte är rädd för att testa nya arbetssätt.
  • Gillar att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra.

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av att skapa effektiva ekonomiska processer.
  • En slutförd eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Amanda Rees Fager eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108906

Ansök här