My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107901

Serviceadministratör till en kund inom sjöfartindustrin!

Vill du vara en del av framtiden inom grön sjöfart? Brinner du för administration och har ett öga för detaljer? Hos våran kund får du chansen att göra skillnad i en global, innovativ och växande organisation som leder utvecklingen inom hållbar teknologi för fartyg. Vi söker nu en driven och engagerad Serviceadministratör till deras Lifecycle Services-team (LCS). Är du redo att ta din karriär till nästa nivå och bidra till en grönare värld? Då är det här rollen för dig!

Ansök här

Plats: Göteborg

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, 100%

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Övrigt: Grönt jobb

Om tjänsten

Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av ett marknadsledande och innovativt globalt företag i framkant inom grön teknik för sjöfarten. Du får arbeta i en öppen och inspirerande miljö där din energi kan göra skillnad, med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Bolaget strävar efter att skapa en inkluderande och mångfaldig arbetsmiljö och är stolta över att vara en arbetsgivare som främjar lika möjligheter. De tror att mångfald inte bara är rätt, utan även smart, och vill tillsammans göra världen till en grönare plats!

Du erbjuds

  • En konsulttjänst på ca 6 månader som sedan går över till en fast anställning på bolaget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet

Som Serviceadministratör inom Lifecycle Services (LCS) har du huvudansvaret för att säkerställa korrekt och snabb fakturering inom LCS. Du samlar in nödvändig information från olika avdelningar, skapar och skickar fakturor samt följer upp betalningar och skickar påminnelser till kunder. Vid behov ansvarar du även för att eskalera ärenden. I rollen fungerar du som huvudsaklig kontaktperson gentemot ekonomiavdelningen och arbetar med att hålla masterdata i SAP uppdaterad, hantera nyregistrering av kunder och leverantörer, samt andra administrativa uppgifter. Tjänsten innebär också servicekoordinering, reservdelskoordinering och liknande uppgifter.

Arbetsuppgifter

  • Skapa, skicka och följa upp fakturor inom LCS, inklusive servicefakturor, reservdelsfakturor och projektfakturor.
  • Aktivt följa upp betalningsstatus och arbeta tillsammans med kunder för att säkerställa snabba betalningar.
  • Arbeta för att förbättra faktureringsprocessen och säkerställa korrekt och snabb fakturering.
  • Administrativa uppgifter som hantering av kund- och leverantörsregistreringar.
  • Stötta LCS med service- och reservdelskoordinering, dokumenthantering och processer.
  • Delta i kundmöten, interna uppföljningar och andra relevanta aktiviteter för att uppfylla dina huvudsakliga ansvarsområden.
  • Identifiera och föreslå förbättringar inom verksamhetsområdet och delta i implementering av dessa.

Vi söker dig som

  • Har en relevant utbildning inom företagsekonomi, administration eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Erfarenhet av liknande administrativa uppgifter och fakturering
  • Goda kunskaper i IT-verktyg som MS Office, SAP och Dynamics D365.
  • Flytande engelska i tal och skrift då detta är bolagets internspråk

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet från sjöfartsindustrin
  • Flytande i Svenska

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Vi söker dig med en stark kommersiell inställning och ett proaktivt arbetssätt. Du har utmärkta sociala färdigheter och trivs med att samarbeta i en mångkulturell miljö. Du är självmotiverad, strukturerad och har ett öga för detaljer, samtidigt som du har ett tydligt målfokus och en hög grad av engagemang.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Kamila Svanberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107901

Ansök här