My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109348

Självgående koordinator till långsiktigt uppdrag!

Är du en administrativ talang som brinner för struktur, noggrannhet och att skapa värde genom effektivt arbete? Vi söker nu en nyckelspelare till en förening där du kommer få ta stort ansvar och utveckla rollen.

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, långsiktigt konsultuppdrag

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I rollen som koordinator kommer du att vara spindeln i nätet för administration och samordning. Din huvudsakliga uppgift blir att hålla ordning på allt från ekonomi och möteshantering till medlemsservice och kommunikation. Viktigt för rollen är därför att du på ett effektivt och tydligt sätt kan kommunicera, både internt och extern, samt kan ta egna initiativ och arbeta proaktivt.

Vid rätt person finns goda möjligheter för utveckling, som att assistera med utredning/lobbyarbete samt skriva pressrealeser och liknande. Vi ser det därför som fördelaktigt om man har ett intresse för detta!

Arbetsuppgifter

  • Ekonomiadministration: Hantera fakturor, kvitton och reseräkningar samt sammanställa lönefiler i samarbete med kassör.
  • Möteshantering: Kalla till möten, föra protokoll, boka lokaler och hotell samt beställa mat.
  • Medlemskontakt: Svara på frågor från medlemmar via mail/telefon, uppdatera medlemslistor samt hantera utskick.
  • Kommunikation: Skicka ut ekonomirapporter, medlemsbrev och förbereda material för konferenser.
  • Systemuppdateringar: Administrera i Expense, Salesforce, Admincontrol samt uppdatera webbsidor och kalendarium.
  • Övrigt administrativt arbete: Exempelvis sammanställa verksamhetsberättelser, hantera ansökningar och nomineringar.

Vi söker dig som

  • Har god kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt på svenska.
  • Har erfarenhet av administrativt arbete, gärna i en koordinerande roll
  • Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i office paketet, samt lätt för att sätta sig in i nya program
  • Trivs med att arbeta självständigt och ta ansvar för sina arbetsuppgifter
  • Har förmåga att arbeta proaktivt genom att ta egna initiativ

Det är meriterande om du har

  • Har erfarenhet av systemen Salesforce, Expense och wordpress
  • Har arbetat i en liknande roll sedan tidigare
  • Har erfarenhet som kommunikatör, exempelvis skriva pressreleaser mm.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Tillitsfull
  • Hjälpsam
  • Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Fanny Lundbäck eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109348

Ansök här