My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108364

Studerande HR-administratör till bilbesiktningsföretag!

Är du självgående, strukturerad och studerar till personalvetare eller dylikt? För vår kunds räkning söker vi dig som vill få meriterande erfarenhet i tjänsten som HR-administratör.

Ansök här

Plats: Bromma

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Deltid, 4h mån-fre

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

För vår kunds räkning som är ett bilbesiktningsföretag söker vi en strukturerad och självgående HR-administratör. Som HR-administratör kommer du stötta vår kunds HRBP med personaladministration. Här blir du del av en familjär och mindre organisation där det finns utrymme att utvecklas. Som HR-administratör kommer du inledningsvis arbeta från huvudkontoret som ligger i Bromma där 9 medarbetare sitter. Du kommer ha en central roll och självständig roll. Därav är det viktigt att du trivs med att ta eget ansvar, är självgående och kontaktsökande.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå 6 månader. Arbetstiderna är flexibla men du förväntas vara tillgänglig att arbeta 4 h måndag till fredag.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att arbeta nära både HR- och linjechefer, samt ansvara för löpande HR-administration och rapportering i Excel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

  • Skapa och uppdatera rapporter i Excel
  • Administrera personaldata och lägga in nyanställningar
  • Delta i administrationen kring rekrytering och onboarding av nya medarbetare
  • Stötta HR-avdelningen med övrig administration och rutinarbete

Vi söker dig som

  • Studerar till personalvetare eller dylikt på eftergymnasialnivå
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt
  • Har möjlighet att arbeta 4 timmar per dag måndag till fredag
  • Har mycket goda kunskaper i Excel
  • Har mycket goda datorkunskaper
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då bägge språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Arbetat i en liknande roll tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande och strukturerad. Rollen kräver att du enkelt kan skapa relationer till chefer och kollegor, samtidigt som du är bekväm med att arbeta självständigt och effektivt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Alina Finnberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108364

Ansök här