My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109123

Teknikintresserad student till jobb inom support!

Nu söker vi dig som vill ha ett meriterande extrajobb som teknikersupport. Du arbetar cirka två dagar i veckan och säkrar sommarjobbet! Dina arbetsuppgifter innebär framförallt att svara på inkommande samtal och mail från tekniker ute i fält som arbetar med landets fibernät. Hos vår kund är trivselfaktorn hög och jobbet går utmärkt att kombinera med studier. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

Ansök här

Plats: Karlstad

Jobbkategori: Teknik

Omfattning: Deltid

Startdatum: Enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I rollen som teknikersupport arbetar du kundfokuserat och supporterar tekniker runtom i landet. Du har dagligen kontakt med entreprenörer och kollegor och får därför stor nytta av din sociala och serviceinriktade sida. Dessutom kommer du även i kontakt med en spännande bransch och har goda möjligheter att i framtiden utvecklas hos vår kund som arbetar med olika tekniska lösningar.

Du erbjuds

  • Flexibla arbetstider ca. två dagar i veckan och ett perfekt sommarjobb.
  • Meriterande arbetsuppgifter där du kontinuerligt utvecklas genom interna utbildningar.
  • Möjligheten att dryga ut studentkassan och ditt CV inför framtiden.

Arbetsuppgifter

  • Svara på inkommande samtal via telefon och dator
  • Hjälpa entreprenörer som arbetar i fibernätet runtom i Sverige med supportärenden
  • Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem
  • Dokumentera de ärenden du tar emot och uppdatera register
  • Genomgå omfattande utbildning i början av din anställning och löpande för att utvecklas i din roll och kunna ta hand om komplexa ärenden.

Vi söker dig som

  • Studerar en eftergymnasial utbildning vid universitet eller högskola och har minst två år kvar av dina studier.
  • Har god dator- och systemvana.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av teknisk support i någon form alternativt har arbetat i en teknisk roll där du supporterar kollegor, kund eller entreprenör. Har du desstuom erfarenhet från telekombranschen är även det meriterande.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Socialt självsäker

Övrig information:

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: 2 dagar i veckan
  • Placering: Karlstad
  • Arbetstid: 08.00-16.30 men kan variera något.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Emil Karlsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på kar01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109123

Ansök här