My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108083

Teknisk Supporttekniker till växande teknikföretag!

Har du ett stort intresse för teknik och vill utvecklas inom en teknisk supportroll? Då är detta möjligheten för dig! Vi söker nu en nyfiken och lösningsorienterad teknisk supporttekniker för en spännande roll i ett företag som är i stark tillväxt.

Ansök här

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Teknik

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Som teknisk supporttekniker kommer du att bli en viktig länk mellan kunder och utvecklingsteamet. Du ansvarar för att hantera och övervaka inkommande ärenden i vårt ticket-system samt säkerställa att tekniska problem åtgärdas på bästa sätt. Rollen innebär också att hantera enklare felsökning av hårdvaran och koordinera med rätt personer för mer avancerade problem.

Du blir en del av ett företag där arbetsmiljön präglas av teknisk innovation och kontinuerlig utveckling. Här finns möjligheten att påverka både din roll och de processer som ännu inte är helt fastställda, vilket innebär att du har stor möjlighet att forma din karriär framåt.

Du erbjuds

  • En dedikerad konsultchef som ger stöd och vägledning under anställningen
  • Goda möjligheter till professionell utveckling i teknisk miljö

Arbetsuppgifter

  • Hantera inkommande ärenden via ticket-systemet och ge teknisk support till både interna och externa kontakter
  • Felsöka och genomföra enklare tekniska åtgärder för att lösa problem
  • Koordinera mellan olika team för att säkerställa en effektiv problemlösning
  • Delta i utvecklingen av nya arbetssätt och processer
  • Bygga demoprodukter och assistera säljare vid mässor och presentationer

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieutbildning inom IT eller teknik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Har minst ett års erfarenhet inom teknisk support, IT, eller liknande
  • Obehindrade språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Är intresserad av teknik och trivs i en roll där förändring och förbättring är en naturlig del av arbetet

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av arbete med ticket-system sedan tidigare
  • Erfarenhet av Linux-miljöer eller felsökning av IoT-produkter. Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Tillitsfull
  • Hjälpsam
  • Ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Jonna Eriksson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg02@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108083

Ansök här