My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107704

Uppdrag som Ekonomiassistent till försäkringsbolag i Stockholm!

Vi söker en Ekonomiassistent för ett uppdrag med start omgående till och med 31 januari 2025. Har du 1-3 års erfarenhet av liknande roller kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval.

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, tom 1 januari 2025

Startdatum: Omgående tom 1 januari 2025

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

I rollen som Ekonomiassistent kommer du som en del i Reskontra teamet ansvara för leverantörsreskontra, kundreskontra och betalningar försäkringsbolaget - koncernens bolag. Det är ett tjugotal bolag, varav sex av dem är utländska filialer.

Arbetsuppgifter

  • Arbeta med både kund och leverantörsreskontra
  • Stötta medarbetarna i ditt team samt andra kontaktytor interns och externt

Vi söker dig som

  • Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi med goda redovisningskunskaper.
  • Du har erfarenhet av ekonomiarbetet med en god förståelse för de ekonomiska flödena på en ekonomiavdelning.
  • Vi ser att du har god erfarenhet av att arbeta med både kund och leverantörsreskontra, från ax till limpa.
  • Du har mycket god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska och engelska.
  • För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och ett noggrant öga för detaljer.
  • Det är viktigt att du kan prioritera och fokusera på den arbetsuppgift som är viktigast i stunden.
  • Du behöver ha ett eget driv, tycka om att ta eget ansvar och att kunna stötta dina kollegor.
  • På jobbet bidrar du med positiv energi och god samarbetsförmåga. Rollen har breda kontaktytor, vi supportar både internt och externt så du behöver vara lösningsorienterad med en hög känsla för service

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Stresstolerant
  • Målmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Emma Nydén eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107704

Ansök här