My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15107484

Vill du arbeta och utvecklas inom redovisning? Kika då hit!

Klara Ekonomi AB

Mitt i Umeå hittar du Klara Ekonomi, en redovisningsbyrå som består av ett familjärt team som utstrålar värme, med stort fokus på kund och kvalité! Nu söker vi dig som är ekonom och som vill arbeta med redovisning för att komplettera teamet. Ansök redan idag, urval sker löpande!

Ansök här

Företag: Klara Ekonomi AB

Plats: Umeå

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Deltid, 50-75%, Vikariat

Startdatum: Enligt överrenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Grönt jobb

Om tjänsten

Klara Ekonomi arbetar med kunder över hela landet. Storleken på kunderna varierar och återfinns inom en mängd olika branscher. Klara Ekonomi behöver nu förstärka teamet med en till redovisningskonsult. Idag består teamet av fyra medarbetare med olika erfarenhetsnivåer, där alla värdesätter noggrant arbete, levererar hög service till kunderna och arbetar tillsammans för att upprätthålla en trivsam arbetsmiljö.

Du erbjuds

  • Friskvårdsbidrag
  • En del av den årliga vinstbonusen
  • Ett omtänksamt och hjälpsamt team där just du kommer vara en viktig pusselbit

Arbetsuppgifter

  • Arbeta i konsultuppdrag, såväl löpande bokföring som kund- och leverantörsfakturerahantering samt löneadministration
  • Den största delen av arbetet genomförs på kontoret digitalt mot kunderna och det finns möjlighet att arbeta hemifrån vid behov
  • Du ansvarar för dina kunder och arbetsuppgifter. Ofta arbetar du i team med annan redovisningskonsult på samma kunduppdrag

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
  • Under utbildningen har läst kurser inom redovisning
  • Behärskar det svenska språket då det används dagligen i arbetet. Engelska i tal och skrift är meriterande

Det är meriterande om du som söker har arbetslivserfarenhet inom områden som vi bedömer relevanta för rollen, så som löpande bokföring samt kund- och leverantörskontrakthantering. Det är även meriterande om du har erfarenhet av momshantering och lönehantering.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Ansvarstagande
  • Respektfull
  • Effektiv

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Jennifer Johansson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ume03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15107484

Ansök här