My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108146

First line support till Fujitsu!

Är det dig man ringer vid privata IT-Problem? Är det du som hjälper dina morföräldrar att installera deras nya dator? Just nu söker vi supportmedarbetare som har ett genuint intresse för teknik och som har en förmåga att förklara detta på ett pedagogiskt sätt till andra medmänniskor! Sök tjänsten och bli en del av Fujitsus 1st Line Support.

Ansök här

Företag: Fujitsu Sweden AB

Plats: Östersund

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid, 100 %

Startdatum: 2024-11-25

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Välkommen till en av världens sju största IT-företag! Fujitsu levererar totala lösningar inom informations- och kommunikationsteknik. Tillsammans med mångfacetterade tjänster tillhandahåller deras omfattande verksamhet utveckling, tillverkning, försäljning och underhåll av banbrytande produkter av hög kvalitet och elektroniska enheter som gör dessa tjänster möjliga. I rollen kommer du att vara en del av ett rutinerat team där det finns det ett stort kunskapsutbyte.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för telefon- och mailsupport där du besvarar tekniska frågor från Fujitsus kunder
  • Registrera och administrera ärenden i företagets affärssystem
  • Utföra felsökning

Vi söker dig som

  • Har en avslutat gymnasieutbildning, företrädesvis inom IT/teknik
  • Har ett tekniskt intresse och vilja att utvecklas
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av något remotesystem eller ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet från arbete inom Servicedesk
  • Arbetat med något av följande system: Office365, Office-paketet, Citrix, Active Directory, Network och Exchange

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
  • Anpassningsbar

Övrig information

  • Start: 25/11, 6 månaders uppdrag med goda möjligheter till förlängning
  • Omfattning: Heltid förlagt 07-22 alla dagar/vecka
  • Placering: Östersund
  • Säkerhetsklassning behövs i form av UC och utdrag ur belastningsregistret på grund av uppdragets kundbas

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Gabriella Ivnäs eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sun01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108146

Ansök här