My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108287

1st line support till stor arbetsgivare i Umeå!

Är du en serviceinriktad person som vill fortsätta arbeta med 1st line support? Du kommer ha en nyckelroll mellan vår samarbetspartners kärnverksamhet och IT-funktioner kopplat till detta. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval!

Ansök här

Plats: Umeå

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I rollen som 1st line support hos vår samarbetspartner arbetar du inom en samhällsviktig verksamhet, vilket innebär att ditt arbete verkligen bidrar till ett välfungerande samhälle. Du ingår i ett eller flera team tillsammans med kollegor som fokuserar på utveckling inom flertalet områden. Vi söker dig som har ett intresse för teknik och som vill hjälpa många människor med dina kunskaper.

Då dina ärenden är intern stöttning till kollegor utan specialistkunskaper inom IT är det av största vikt att du är pedagogisk och visar hänsyn för detta då ärendena varierar i svårighetsgrad.

Du erbjuds

  • Att arbeta hos en samhällsbärande funktion
  • Goda möjligheter till kompetensutveckling

Du kommer anställas som konsult av oss på Academic Work och om samtliga parter är nöjda med samarbetet kommer det på sikt finnas förutsättningar till en anställning direkt hos vår samarbetspartner.

Arbetsuppgifter

  • Hantera ärenden över telefon och mejl
  • Hantering av beställningar, exempelvis behörigheter
  • Felsökning och felavhjälpning

Vi söker dig som

  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikation sker på båda språken
  • Har relevant gymnasial- eller eftergymnasial utbildning inom till exempel teknik
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av support med verktyg som telefon & mejl
  • Har mycket god datorvana och snabbt sätter dig in i nya system
  • Kan och vill arbeta på plats hos vår samarbetspartner i Umeå då inget hemarbete är möjligt

Det är meriterande om du har

  • Flerårig erfarenhet av liknande arbete med support över telefon och mejl
  • Kunskap inom supportsystem för ärendehantering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kommunikativ
  • Ansvarstagande
  • Respektfull

Övrig information:

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Arbetstider: 8-17 & 7-16

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

André Lindberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ume03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108287

Ansök här