My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15109876

Ekonomiassistent på heltid under sommaren!

Söker du sommarjobb och vill få mer erfarenhet inom ekonomi? Vi söker nu för kunds räkning en ansvarsfull, driven och noggrann ekonomiassistent! Ta chansen och ansök redan idag, vi jobbar med löpande urval!

Ansök här

Plats: Bromma

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, under sommaren, främst juli månad

Startdatum: Juni

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Vår kund utför omkring en miljon besiktningar per år på deras drygt 118 besiktningsstationer runt om i landet. De har omkring 330 anställda som representerar en stor etnisk och kulturell mångfald samt ett brett åldersspann och de främjar en jämn könsfördelning.

I denna roll kommer du arbeta på kunds huvudkontor som ligger i Bromma. Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen som består utav en accountant och en redovisningsansvarig. Tanken med denna roll är att du under sommaren juni - augusti ska vikariera för accountant och ta en del av hens arbetsuppgifter. Utgångspunkten är att arbeta på huvudkontoret i Bromma.

Detta konsultuppdrag startar i juni för onboardning, du kommer jobba heltid under juli och eventuellt några veckor i augusti.

Du erbjuds:

  • Ett sommarjobb med varierande uppgifter där du får ta mycket ansvar
  • Om man utför ett bra jobb kan det finnas möjlighet till deltid även under hösten

Arbetsuppgifter

  • Bokföra banktransaktioner
  • Utskick av kundfakturor
  • Krediteringar
  • Kontering av leveranstörsfakturor
  • Posthantering och scanna fakturor
  • Samtal från olika besiktningsstationer

Vi söker dig som

  • Har minst 1 år kvar av eftergymnasiala studier inom ekonomi
  • Har goda kunskaper av Officepaketet, främst excel
  • Har god systemvana, meriterande med Dynamics Business Central
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

  • Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Noggrann
  • Ansvarsfull
  • Driven, vill lära sig nya saker
  • Har ett öga för detaljer och en vilja att lösa problem

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Linnea Molnar eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv5@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15109876

Ansök här