My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15108178

Office koordinator/Ekonomiassistent till VM-Trailer!

VM-Trailer Aktiebolag

Är du en engagerad och strukturerad person med intresse för ekonomi och administration? Vill du arbeta i en varierad roll med kundkontakt och många bollar i luften? VM-Trailer söker nu en noggrann office koordinator/ekonomiassistent till sitt kontor i Härryda! Ansök redan idag!

Ansök här

Företag: VM-Trailer Aktiebolag

Plats: Härryda

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, 100%

Startdatum: Enligt överenskommelse, Tidigast januari

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

VM Trailer AB tillverkar och levererar tillsammans med Härryda Släp AB totalt ca 200 st transportfordon per år. VM trailer har anor sedan 40-talet och har sedan starten 1989 ständigt utvecklat organisationen och produkterna som är trailers, släp, kärror, dragbilspåbyggnader samt diverse specialpåbyggnationer. Företaget är idag en av Europas ledande tillverkare av transportfordon och kan idag erbjuda det i särklass bredaste utbudet av standard och specialsläp för i stort sett samtliga transportbehov.

I rollen som office koordinator/ekonomiassistent hos VM-Trailer får du en central position i deras ekonomiteam som består totalt av 2 personer. Detta är en bred roll där du får ansvara för allt från registreringar och fakturahantering till kundkontakt och daglig administration/reception. Arbetstid är måndag till torsdag kl. 08:00–16:45, samt fredag 08:00- 15:30.

Du erbjuds

  • Vara en del av en familjär organisation och ha en ansvarsfull nyckelposition på företaget

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent för VM-Trailer kommer du att:

  • Ansvara för växel och reception
  • Registrera och hantera leverantörsfakturor – stämma av fakturor och följesedlar mot beställningsnummer i WinBas
  • Administrera projektregistreringar – säkerställa korrekt dokumentation av projekt, registreringsbevis och skyltar samt följa upp orderstocklistan
  • Ansvara för registreringar hos Transportstyrelsen – hantera nya släpvagnsregistreringar och dispenser

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet av arbete inom administration/reception
  • Talar och skriver obehindrad svenska samt engelska då båda språken används dagligen
  • Innehav av B-körkort

Meriterande erfarenheter:

  • Har tidigare erfarenhet av arbete i ett ekonomisystem och vana vid fakturahantering
  • Tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Ordningssam
  • Stresstolerant
  • Ansvarstagande
  • Serviceminded
  • Prestigelös

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

VM-Trailer Aktiebolag

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Kamila Svanberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15108178

Ansök här